The Simulation Game ‘Participatory Chinatown’ as an Innovative Method of Public Consultation

Authors

  • Agnieszka Murawska Uniwersytet Łódzki,Instytut Socjologii

DOI:

https://doi.org/10.24917/ycee.11531

Keywords:

consultation, Participatory Chinatown, Youth, simulation game

Abstract

A major challenge for the organisers of consultation meetings is to get young people interested in participating. This is to be helped by innovative methods of conducting participation. The paper carries out a case study of the use of an innovative tool to support public participation: an intervention based on a simulation game. ‘Participatory Chinatown’ is a game that was intended not only to involve young people in consultations on the spatial development of the neighbourhood, but above all to increase the social involvement of its participants at every stage of its implementation. This paper presents a validation of this tool based on focus group interviews among 50 sociology students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Balcerak, A. (2009). Dwa światy gier symulacyjnych. W: A. Kiepas, M. Sułkowska, M. Wołek (red.), Człowiek a światy wirtualne. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Balcerak, A. (2019). Innowacyjne narzędzia wspomagające partycypację społeczną. W: Z. Malara, J. Tutaj (red.), Innowacje a dobrostan społeczeństwa, gospodarki i przedsiębiorstw: próba pomiaru. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.

City of Boston. Pobrano 10.10.2023 z: https://www.boston.gov/departments/new-urban-mechanics/participatory-chinatown

Ferenc, A. (red.). (2010). Jak prowadzić konsultacje społeczne w samorządach? Zasady i najlepsze praktyki współpracy samorządów z przedstawicielami społeczności lokalnych. Przewodnik dla samorządów, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa.

FISE (2015). Kanon Lokalnych Konsultacji Społecznych, FISE.

Gordon, E., Shirra, S. (2011). Playing with Empathy: Digital Role-Playing Games in Public Meetings. In M. Foth (ed.), Proceedings of the Fifth International Conference on Communities and Technologies, Association for Computing Machinery. Association for Computing Machinery, New York. Pobrano 10.10.2023 z:

https://engagementlab.work/research/projects/participatory-chinatown/

Kwiatkowski, J. (2003). Partycypacja społeczna i rozwój społeczny. Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Agencja Wydawniczo-Reklamowa MT. Pobrano 06.10.2025 z: http://www.maszglos.pl/wp-content/uploads/2014/05/Partycypacja-spoleczna.pdf

Lisek-Michalska, J. (2013). Badania fokusowe. Problemy metodologiczne i etyczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Makedon, A. (1984). Playful Gaming. Simulation & Games, 15(1), 25–64.

Maźnica, K. (2013). Czym jest partycypacja społeczna? Pobrano 13.02.2014 z: http://partycypacjaspoleczna.org/on-line-biblioteka/baza-wiedzy/49-czym-jest-partycypacja

Participedia, CASE Participatory Chinatown, Pozyskano z: https://participedia.net/case/1112 (pobrano 23.11.2024)

Urbanik, A. (2013). Elementy partycypacji. Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

Verba, S., Scholzmann, K. L., Brady, H. (1998). Voice and Equality Civic Voluntarism in American Politic. Harvard University Press.

Wielec, D. (2015). Zagraj o miasto! Gra miejska jako przykład partycypacji w Bostonie. USA. Metropolitan, 4(2),74–77.

Wiśniewski, J. (2011). Planowanie przestrzeni w dzielnicy Chinatown w Bostonie (USA). Przykład ciekawej praktyki. Pobrano 10.10.2023 z: https://partycypacjaobywatelska.pl/wp-content/uploads/2015/09/praktyka13_gra-komputerowa_chinatown_boston.pdf

Wójcicki, M. (2018). Pojęcie, istota i formy partycypacji społecznej w procesie planowania przestrzennego. Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, (24), 169–184.

Published

2025-02-21

How to Cite

Murawska, A. (2025). The Simulation Game ‘Participatory Chinatown’ as an Innovative Method of Public Consultation. Youth in Central and Eastern Europe, 12(18), 45–52. https://doi.org/10.24917/ycee.11531