Trends on the TikTok social network affected by war in Ukraine

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24917/ycee.9636

Keywords:

TikTok, youth, fake news, hybrid war, war in Ukraine

Abstract

TikTok is currently one of the fastest growing social networking sites in the world, and it is gaining more and more popularity among the youngest users. This platform, thanks to its function of adding short films, is also a tool for creating war reports by the young, but it is also the place where we can find numerous traces of disinformation and the impact of hybrid warfare. The article analyzes the most popular posts containing the Ukraine tag in three different languages (English, Ukrainian and Russian), to show what content is behind the most popular posts.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Czerny, P. (2021). Czy TikTok jest niebezpieczny dla dzieci? Ciemna strona pozornie niewinnej aplikacji. Pozyskano z: https://nano.komputronik.pl/n/czy-tiktok-jest-niebezpieczny-dla-dzieci/ (dostęp: 08.12.2022).

Dang, S., Culliford, E. (2022). TikTok war: How Russia’s invasion of Ukraine played to social media’s youngest audience. Pozyskano z: https://www.reuters.com/technology/tiktok-war-how-russias-invasion-ukraine-played-social-medias-youngest-audience-2022-03-01/ (dostęp: 08.12.2022).

Juda, Ł. (2021). #Jaramniewiara. Ewangelizacja online na platformie TikTok. „Media i Społeczeństwo”, 14. DOI: https://doi.org/10.53052/MiS.2021.14.13 (dostęp: 08.12.2022).

Kamionka, M. (2020). Patriotism of the Young Generation in Ukraine in the Era of Hybrid War. Lithuanian Annual Strategic Review, 18. DOI: https://doi.org/10.47459/lasr.2020.18.10. (dostęp: 08.12.2022).

Kuśmierek, M. (2022). Czy TikTok jest niebezpieczny i szpieguje użytkowników? Aplikacja ma (nie)ograniczone uprawnienia. https://spidersweb.pl/2022/02/czy-tiktok-jest-niebezpieczny-szpieguje-nieograniczone-uprawienia-aplikacji.html (dostęp: 08.12.2022).

Lechert, J. (2020). Macedonia Północna 30 członkiem NATO, https://warsawinstitute.org/pl/macedonia-polnocna-30-czlonkiem-nato/ (dostęp: 08.12.2022).

Ruby, D. (2022). 35+ TikTok User Statistics: How many TikTok Users Are There In 2022?, https://www.demandsage.com/tiktok-user-statistics/ (dostęp: 08.12.2022).

Sawicka, U. (2021). TikTok w kontekście wspólnoty – relacje i reakcje użytkowników aplikacji w czasie pandemii. Media – Culture – Social Communication, 17. DOI: https://doi.org/10.31648/mkks.6538 (dostęp: 08.12.2022).

Stokel-Walker, Ch. (2022). TikTok Was Designed for War, https://www.wired.co.uk/article/ukraine-russia-war-tiktok (dostęp: 08.12.2022).

Szwast, T. (2022). TikTok – od zabawnych filmików do niebezpiecznej propagandy, https://antyweb.pl/tiktok-od-zabawnych-filmikow-do-niebezpiecznej-propagandy (dostęp: 08.12.2022).

Tkachenko, I. (2013). Wirusowe tańce jako narzędzie nowoczesnego marketingu. TH!NK - studenckie naukowe czasopismo internetowe Nr. 4(16) 2013. Wyższa Szkoła Informatyki i zarzadzania w Rzeszowie, s. 83–92.

Użytkownik Tiktoka w Polsce, https://www.openmobi.pl/raporttiktok/raportFolder/raporttiktok.pdf (dostęp: 08.12.2022).

Zasady Społeczności, https://www.tiktok.com/community-guidelines?lang=pl (dostęp: 08.12.2022).

Дворовые Песни – Четверо друзей текст песни, https://lyricsworld.ru/Dvorovyie-Pesni/CHetvero-druzey-309648.html (dostęp: 08.12.2022).

Published

2022-12-30

How to Cite

Kamionka, M. (2022). Trends on the TikTok social network affected by war in Ukraine. Youth in Central and Eastern Europe, 9(14), 22–28. https://doi.org/10.24917/ycee.9636